Zoek naar producten en collecties binnen onze website.
17-07-2024
CLEAF heeft een minderheidsbelang van 10% in DecoLegno verworven. Dit hebben Patrick Leering (oprichter van DecoLegno), Guido Hofman (financieel directeur en mede-eigenaar van DecoLegno) en Roberto Caspani (Managing Director van CLEAF) op 15 juli 2024 bekend gemaakt. Het aandeel van CLEAF in DecoLegno versterkt het partnerschap tussen beide bedrijven.
Zestien jaar geleden ontdekte Patrick Leering, tijdens een internationale beurs, de innovatieve collectie oppervlaktematerialen van het Italiaanse familiebedrijf CLEAF. In de volle overtuiging van het onderscheidend vermogen van deze collectie keerde Patrick terug naar Nederland. Het resultaat: een samenwerkingsovereenkomst voor de exclusieve distributie van CLEAF in de Benelux.
DecoLegno heeft de afgelopen jaren een sterke merk- en marktfocus gehad. Dit heeft geleid tot een exponentiële groei van het merk CLEAF in de Benelux. Met dit succes is het vertrouwen in de samenwerking bovendien dusdanig versterkt dat CLEAF nu een minderheidsbelang van 10% in DecoLegno heeft verworven. Beide partners hebben ambitieuze plannen voor een verdere uitbouw van de marktpositie en kijken uit naar de toekomst.
“We kijken uit naar de volgende stap in onze samenwerking met CLEAF. Ten eerste biedt dit ons de kans om onze marktpositie in de Benelux te versterken. Daarnaast kan de samenwerking ten behoeve van de ontwikkeling van de collectie intensiveren,” zegt Patrick Leering, oprichter en mede-eigenaar van DecoLegno.
Guido Hofman, financieel directeur en mede-eigenaar van DecoLegno, voegt toe: “We zijn verheugd dat we onze samenwerking met CLEAF, een toonaangevend merk in decoratief plaatmateriaal, hebben versterkt. Onze filosofie is altijd gericht geweest op hechte partnerschappen en merkexclusiviteit, en deze samenwerking met CLEAF benadrukt dat.”
Roberto Caspani, Managing Director van CLEAF, deelt dezelfde visie: “We hebben altijd dezelfde passie voor decoratief plaatmateriaal gedeeld met DecoLegno. Daarom waarderen we hen als partner voor een bredere samenwerking. Deze nieuwe stap zal de aanwezigheid van het merk CLEAF in de Benelux versterken. Bovendien zal dit ons toegang geven tot tal van maatwerk projecten waarin we kunnen pronken met de ‘Made in Italy’-smaak.”